torsdag 27. februar 2014

A walk down memory lane

Da har jeg prøvd meg som filmskaper! "A walk down memory lane" er en liten hyllest til en av de kvinnene som har stått meg nærmest i livet, min farmor. Filmen viser bilder fra hennes liv, minner hun gjennom utallige historier nesten gjorde til mine egne.  Kanskje skulle den hatt flere lydeffekter eller noe som brøt med det noe ensformige mønsteret - dette noterer jeg meg bak øret, og tar med til neste prosjekt!


Filmen er i lav oppløsning, og egner seg ikke for fullskjerm.

Det var gøy å ta bilder og skape, men vanskelig og en uvant måte å jobbe på. Jeg tviler ikke på verdien en slik prosess har i en undervisningssituasjon. Filmskaping er ypperlig for tverrfaglige prosjekter, der elevene får trent seg i de faglige tema man måtte legge til grunn, i tillegg til samarbeid, konsentrasjon, kreativitet og det å gå fra en idé til et ferdig prosjekt.
   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar